Известие

Collapse
No announcement yet.

159 2.4/1.9 за първа кола или нещо друго?

Collapse
X
 
  • Filter
  • време
  • Show
Clear All
new posts

  • 159 2.4/1.9 за първа кола или нещо друго?

    Здравейте колеги.
    Чакам си в момента книжката и активно се чудя какъв да ми е първия автомобил. Една от първите възможности които ми изскочиха в главата е алфа 159 седан и алфа 147 (за която вече разпитах). Страхотна визия, още помня първия път кято я видях на живо. Изцяло олицтворява това което търся - спортно излгеждащ автомобил (не само изглеждащ де) със леко агресивна но все пак елегантна визия. Просто красота.

    Искам да споменя че като цяло нямам формирани предпочитания към марки, тоест не съм фен на нищо. Има модели които ми харесват и такива които не ми от всичко и се оптивам да нямам предрасъдъци.

    Та имам няколко въпроса за 159-та:

    1. Като човек не особено на "ти" с автомобилите четох из нета да се образовам. Масовото мнение е че 159-та била свръх чуплива и безбожно скъпа за потдръжка, без особени конкретики (то масово има такива мнения и за френските коли ама си ги карат хората). С риск да изнервя някой, трябва да попитам има ли истина в това или е просто яко преувеличено. Да поясня че все пак съм на ясно че Алфите уж им трябва малко повече грижа, да се сменят нещата на време и с качествени части/консумативи и като цяло съм ок с това. Но като човек който не е имал автомобил ме е страх да не взема нещо дето всеки месец ще трябва да го водя в сервиза.

    2. Харесъл съм 2.4 и 1.9 двигателите. Разбира се предпочитам 2.4 чисто от към мощ. Въпросът е кой от 2та е по здрав. Като цяло съм чел че 1.9 няма хронични проблеми стига да му се запушат вихровите клапи. За 2.4 не успях да се осведомя. Тук сигурно е важно и да спомна че бюджета е макс 10к лв. за самия автомобил. Нормално ли е за тия пари да се намират бройки с 2.4 в добра кондиция или е по скоро изключение?

    3. До колкото разбирам основната слабост на колата е предното окачване. Четох че е значително по здраво от колкото на 147 (една от другите коли които много съм харесал), но видях че някои от носачите на ТРВ са по 500лв. Колко често се трошат тия носачи и като цяло колко излиза пълната смяна на предно окачване?
    Със задното някакви проблеми има ли и как е като цена?

    4. При евентуална покупка се чудя колко излиза смяната на стандартните консумативи - ремъци/вериги, филтри, масла, може би и накладки и дискове?

    5. Лесно ли се намират части - нови/втора ръка? Не ми се иска да влезе колата в сервиза и да чака седмици част от някъде си.

    6. Електрониката има ли хронични проблеми? След всичко което съм изчел за всякакви модели не изглежда че има такъв на койт електрониката не е проблемна, ама трябва да си питам.

    5. Как се сравнява като цена потдръжката на 159 2.4 спрямо да кажем Alfa 147, BMW 120d, Mercedess CLK 200 Kompressor. Това са реално другите автомобили които съм харесал много. Ако някой има да каже и за тях 2 думи, било те с лошо или добро, бих се радвал да чуя (прочета тоест).

    Ще съм благодарен за всякакви мнения
    Alfa Romeo GT 1.9 JTDm@150++ hp (remapped but not dynoed), Graphite Black, Distinctive, ExtremeTuning strut bar, TOORA 570 wheels, Koni STR.T shocks + Eibach ProKit springs

  • #2
    Привет,
    Директно по въпросите - мое мнение :

    1. 159-ката е точно толкова чуплива колкото и аналозите и в класа и. Ако купиш гледана кола няма да имаш проблеми, освен някои дребни хронични. Ако вземеш някой душмански тормозен екземпляр ще си редовен посетител в сервизите. Това важи за всички автомобили - немски, френски, испански, японски и т.н,

    2. Колкото повече - толкова повече. Всеки иска да му е мощна колата. Конкретно аз бих избрал по-малкия агрегат и/или варианта 2.0JTDm, но с посочения бюджет по-долу ще е невъзможно на този етап. 1.9 моторът е с по-ниски експлоатационни разходи от 2.4. Освен това ако колата се кара предимно градско е и по-икономичен. По-малкия мотор си има достатъчно мощност, която с един готин ремап става повече от достатъчна. Според мен 2.4 е по-проблемния агрегат от двата .. ако въобще можем да говорим, че са проблемни.

    3. Аз лично проблеми с ходова част на 159 не съм имал. Тук колегите, които са сменяли да казват.

    4. Евентуална покупка - НОВ ВНОС - за да си спокоен около 2000 лв. Пълно обслужване със смяна на консумативи, процедури ДПФ, ремап, ЕГР и вихрови клапи, евентуално гуми и едно каско ... и пей сърце.

    5. Части нови има почти навсякъде. За втора ръка до 1 година максимум ще има прилично количество по моргите такива автомобили.

    6. С електрониката не съм имал проблеми.

    7. По този въпрос надали обективен тука може да бъде някой, но 159 е по-скъпа за поддръжка от 147, а и от БМВ 120 .. пък и от Мерцедеса. Сега ако става въпрос за ремонти по мотор и/или скорости, или електроника Мерцът и БМВ-то са доста по неизгодни.

    и няколко съвета от мен лично :
    - избягвай автоматиците
    - при покупка - задължително преглед съединител и маховик ако е ръчка
    - гледай да е с 2 ключа
    - аз бих предпочел кола от тук - от колега от форума, не нов внос - ще си спестиш не малко разходи и ще имаш богато инфо за автомобилa

    Конкретно за 147 и 159 - двете нямат база за сравнение. Коренно различни автомобили са. 159-ката предлага комфорт и сигурност, които при 147 да доста по зле. Като динамика обаче не е така. Покарай ги и двата, тествай ги и сам прецени коя е твоята кола и коя по ти пасва.
    Last edited by DiStefano; d.m.y г., 21:25.
    Alfa Romeo Brera 2.4 JTDm 210 кавала ... и малко отгоре
    Alfa Romeo 159 1.9 JTDm SW .. бързият влак
    Renault Clio DCi 2018 .. без коментар .. да е щастлива жената

    Comment


    • #3
      Според мен 159 не е най-подходящия избор за първа кола. По-скоро 147.

      Ако ще караш предимно градско, 1.9 е по-добре, с ремап ще стане приятна.

      С 2.4 е по-голям кефа, но там е цифромания - разход, данъци, караш на минимум 17ки, не е рентабилна, така да се каже.

      Главното нещо, от което съм разочарован е мястото вътре, доста висок съм и ми е тесничко на моменти, а зад мен е неприятно да се седи. Не знам как е в 147 в това отношение - със сигурност отзад не е по-широко

      Както ти е споменал ДиСтефано, ако избереш 159, задължително гледай да е с 2 ключа. Иначе колата има страхотно поведение и стабилност, чувстваш се сигурен.
      Alfa Romeo 159 SW 2.4 JTDm Q-Tronic '09 - Remapped - Ex
      Alfa Romeo 146 1.6 TS '97 - Ex
      Lancia Phedra 2.2 JTD '03

      Comment


      • #4
        Хвърляй се смело на 2.4 jtdm ръчка.

        Ако нямаш максимални претенции за 100% екстри може да намериш за около 10 000лв.

        Данъка на 2.4 ще ти 340 в София на година и около 440лв в други части на страната.Гражданската 330-340лв на година, а каското(евентуално) ако е при същия застраховател за 10000лв може да падне до 340-360лв инанче ще е към 500лв.

        Смяна на масло с филтри -маслен, горивен, въздушен около 400лв с оригинални филтри, а с горивен филтър шампион около 270-300лв с труда.

        Струва си 159-ката за първи автомобил.

        Ако обаче ще я драмяскаш предимно градско, то по добре нещо друго.

        А бре ако си много мераклия не ме слушай, а направо купувай.Все пак 159-ката не за "гонки" по светофари.Ще я почупиш.За такива гонки си има по-леки автомобили на бензин.

        Разликата между 1.9 и 2.4 на 159-ката освен в горивото е около 400лв за данъци и застраховки .
        Alfa Romeo 159 2.4 JTDm -200 алфистки коня+ 30/40/ до 50 тунинговани коня

        Comment


        • #5
          Благодаря много за съветите.
          Като цяло съм се насочил към ръчни скорост и 2.4 двигателя наистина ме блазни. Разхода и по високия данък не ме притесняват много стига двигателя да е безпроблемен и да няма чести и скъпи ремонти.

          Колкото до гонки и състезания нямам намерение да се занимавам с такива глупости (и все пак искам да е мощна ). Колата ще се кара повече извън градско от колкото градско. София Бургас ще е доста често минаван маршрут и искам да мога спокойно и уверено да си изпреварвам на магистралата при нужда и да не чувствам тромавост (150кс двигателя дали ще има проблем?). В града също ще се кара но не многo - до работа стигам по бързо пеша. Тоест ще се кара до където няма метро или пък ако ме мързи твърде много. Като цяло не вярвам повече от 10к километра да направя на година.

          Колкото до екстри - не ми трябва нищо повече от климатроник, мулти-волан и ксенон фарове са голям бонус също, но друго не ме блазни. Гледам обаче че повечето 2.4 бройки дори за до 10к лв. имат и навигация

          Като цяло много ме блазни количката, малко ме стряска това че DiStefano казва че потдръжката е по скъпа от на БМВ-то и Мерцедеса, които пък сами по себе си не са евтини. Някакви насоки кои части да сравня по различните коли какви са им цените за да добия по точно представа ?
          Alfa Romeo GT 1.9 JTDm@150++ hp (remapped but not dynoed), Graphite Black, Distinctive, ExtremeTuning strut bar, TOORA 570 wheels, Koni STR.T shocks + Eibach ProKit springs

          Comment


          • #6
            Ако си от Бургас пиши ЛС Може ако искаш да пием кафе и да те повозя в 2.4Jtdm с премахнат ДПФ ЕГР Вихрови клапи и Права генерация + чип, за да видиш как е и да си прецениш ....

            Comment


            • #7
              Така,както обясняваш нещата си на прав път в избора.Парктроник също няма да ти е излишен.Поддръжката не е чак толкова страшна,ама пък кефа е голям.Вземай 2.4 ръчка,махай "пеперуди",ДПФ,затапвай ЕГР ,и ако ти е мерак и лек ремап.Ще се усмихваш всеки път като си видиш колата!
              159 SW 2.4 Jtdm 2007
              156 TS 1.8 1999
              Avensis SW 2.2 D4D 2011

              Comment


              • #8
                Първоначално публикувано от xen0s Покажи съобщение
                Колата ще се кара повече извън градско от колкото градско. София Бургас ще е доста често минаван маршрут и искам да мога спокойно и уверено да си изпреварвам на магистралата при нужда и да не чувствам тромавост (150кс двигателя дали ще има проблем?). В града също ще се кара но не многo - до работа стигам по бързо пеша. Тоест ще се кара до където няма метро или пък ако ме мързи твърде много. Като цяло не вярвам повече от 10к километра да направя на година.
                От една страна за тези магистрални отсечки 159 е по-подходяща, като спокойно може да е дори със 120 коньовия мотор, от друга - само за 10 000 км. на година да дадеш 10-тина + бона, при очакван рязък срив в цените на модела, предвид излизането на Джулията, е неоправдана инвестиция. В тази връзка 147 ще ти е хем по-евтина, хем с по-малка загуба на стойност, хем по-икономична, хем по-компактна за паркиране...
                Giulietta 1,6 JTDm 2013
                156 SW 1,9 JTD 2003

                Comment


                • #9
                  Рязък срив няма да има.Никой от форума не се е "завтекъл" да купува Джулия като гледам...

                  Отделно 159-ката държи цената, не е като 156-та, но дори запазен екпземпляр 156-ца си държи определена цена...

                  Грабвай 2.4 JTDm ръчка и "пей сърце" ...
                  Last edited by alfa racer GTA; d.m.y г., 10:23.
                  Alfa Romeo 159 2.4 JTDm -200 алфистки коня+ 30/40/ до 50 тунинговани коня

                  Comment


                  • #10
                    Честит 3ти март колеги

                    Даам, определно 147 ще е доста по изгодна чисто финансово, но 159-та ми харесва доста повече. Като цяло това което ми води избора в момента е точно това което svetlin pilev каза - да се усмихвам всеки път като се кача и я подкарам колата на някъде (разбира се портгейла през това време не трябва да плаче ).

                    Иначе вярно че и парктроника би бил много полезен, особено както съм свикнал да има такъв от учебната кола.

                    vernibgs, за нещастие в момента не съм в Бургас, и ще си ходя там чак като трябва да взимам книжката, за което ще си има да почакам за нещастие.

                    Имам и още един въпрос, крадат ли се много 159-те? Смисъл, поради разни обстоятелства колата ще трябва да преживее 2-3 дори 4 дена без каско (освен ако не купя от човек и вече има такова), било то в София или Бургас. БМВ-то и Мерцедеса от тая гледна точка ми се струват доста по рискови, до колкото знам Алфите не са им вдигнали много мерника.
                    Alfa Romeo GT 1.9 JTDm@150++ hp (remapped but not dynoed), Graphite Black, Distinctive, ExtremeTuning strut bar, TOORA 570 wheels, Koni STR.T shocks + Eibach ProKit springs

                    Comment


                    • #11
                      Първоначално публикувано от alfa racer GTA Покажи съобщение
                      Рязък срив няма да има.Никой от форума не се е "завтекъл" да купува Джулия като гледам...

                      Отделно 159-ката държи цената, не е като 156-та, но дори запазен екпземпляр 156-ца си държи определена цена...

                      Грабвай 2.4 JTDm ръчка и "пей сърце" ...
                      То ясно, че не се е завтекъл, но е факт, че в момента в който излезе новият модел, цените на предишният се сриват рязко. Така беше и с 56-цата, така беше и с 47-цата, така е с всички модели от всички марки. 159 я крепеше само факта, че нямаше наследник дълго време, сега я чака съдбата на всяка Алфа втора ръка - много кола за малко пари 56-ца, която да държи цена не познавам.

                      ---------- Post added at 11:33 ---------- Previous post was at 11:31 ----------

                      Първоначално публикувано от xen0s Покажи съобщение

                      Имам и още един въпрос, крадат ли се много 159-те? Смисъл, поради разни обстоятелства колата ще трябва да преживее 2-3 дори 4 дена без каско (освен ако не купя от човек и вече има такова), било то в София или Бургас. БМВ-то и Мерцедеса от тая гледна точка ми се струват доста по рискови, до колкото знам Алфите не са им вдигнали много мерника.
                      Каско ще ти трябва, щото си начинаещ шофьор и ще я направиш на войнишка каска за норматив, но НЕ и за кражба. Заради лошият имидж на марката в България автоджамбазите бягат като чума от нея, гарантирам ти, че дори редовно да я забравяш отключена, никой дори няма да я погледне
                      Giulietta 1,6 JTDm 2013
                      156 SW 1,9 JTD 2003

                      Comment


                      • #12
                        Относно това да ли се крадът 159 е малко относително. Според мен не са толкова апетитни за джамбазите спрямо ауди и бмв ,но все пак е трудно да се каже . Според мен няма да имаш проблем 2-3 дни да си без каско , но е желателно поне да я оставиш на платен паркинг, че последно време бая пишман водачи.
                        Alfa 159 JTD

                        Comment


                        • #13
                          Ха-ха...

                          Смея се защото моята пренощува ден и половина и две нощи заключена но с отворен до долу прозорец лятото - юли месец 2015 и ...нищо не беше пипнато в нея...

                          Полицаите ми звъннаха на втората сутрин и гледам една патрулка долу.Когато слязох гледам преди два дни съм си забравил вечерта прозореца отворен и в тъмното изобщо не съм видял че я оставям отворена...
                          Alfa Romeo 159 2.4 JTDm -200 алфистки коня+ 30/40/ до 50 тунинговани коня

                          Comment


                          • #14
                            Взимай 1.9 150 коня.180 си ги държи постоянна скорост на темпомат по магистралата и си има достатъчно мощност.Разхода също е приличен.
                            159 SW 1.9 JTDm 150 hp - The beautiful devil.

                            No one is immune to the trials and tribulations of life.

                            Comment


                            • #15
                              Да добавя, относно факта, че колегата е начинаещ шофьор - всички му препоръчвате кола 200/210 коня, не мислите ли, че му трябва малко практика на по-маломощна машина преди това?!? На един познат, техните му подариха кола 350 коня за 18-тия рожден ден и 3 месеца след това уби човек в катастрофа...Да споменавам ли какви проблеми има сега момчето...
                              Giulietta 1,6 JTDm 2013
                              156 SW 1,9 JTD 2003

                              Comment

                              Working...
                              X